Klanten

Ideale klanten aantrekken

De toegevoegde waarde van je product of dienst afstemmen op de marktbehoefte; het lijkt makkelijker dan het is. De wereld verandert snel en het gedrag van potentiële klanten lijkt soms grillig en opportunistisch. Hoe blijf je in de lead en zorg je dat je de aandacht krijgt van jouw ideale klanten?

De wereld gaat sneller dan ooit. Jij en je klanten krijgen allebei meer informatie te verwerken dan ooit tevoren. Wil een potentiële klant met jou in zee gaan, moet je iets relevants te bieden hebben. Als je goed kijkt naar je huidige marketingmachine; hoe goed is deze in staat om nieuwe leads te generen?

Stappenplan.

1. Zorg dat je propositie up to date is

Het is belangrijk om in kaart te brengen waar je ideale klant echt behoefte aan heeft. Wij helpen je hierbij middels een marktonderzoek.

2. Wie is je ideale klant?

Wie is nou die ideale klant die warmloopt voor jouw aanbod? Om hierachter te komen stellen we samen met jou een buyers-persona op. In dit proces kom je erachter wat het profiel van je ideale klant is en wat de interesses zijn.

3. Wat zijn de behoeftes van je ideale klant?

Een nieuwe klant zal pas geïnteresseerd zijn als jij relevante, interessante informatie hebt. Wat kun jij enorm goed wat zijn probleem oplost of zijn wens in vervulling laat gaan?

Een klant zit in essentie niet op je te wachten tot dat hij begrijpt wat je voor hem betekent. We helpen je met het samenstellen van de juiste content die je zichtbaar maakt bij je ideale klant.

4. Waar zit je ideale klant?

Je weet nu wie je ideale klant is en met welke relevante informatie jij zijn aandacht kunt krijgen. Nu is de vraag: waar, op welke manier en in welke hoeveelheid ga je deze informatie delen?

Quickscan

Ben je benieuwd wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen? Vraag een Quickscan aan, wij staan klaar om je te helpen.

Lees meer

Geïnteresseerd om exact te weten hoe dit voor jouw bedrijf kan werken?

Vul het formulier in en vraag een vrijblijvend telefonisch gesprek aan.

Lees meer